Powered By Blogger

the litle diary of small buterrfly

welcome to my page...
as u are enter my blog...
leave ur comment as wateva u r think about my entry...tQ

Monday, February 21, 2011

PADU dah abes!!!!

Tok Guru kami...Kak SARAH (*baju biru)..tengs kak sarah!!laf u!saraghae!

Ni kteorng bgmbr ngn sume AJK PADU dari Desa Lembaran..deorng sgt happening!!!!!

Ni masa da abes btnding..bgmbr ngn PN flooora n En...lupe la nama dia..hehee!!!

Ni sume wajah2 pemantun n PE Padu n yg lg penting Pengurus yg tersyg..ZILA
Wajah2 lepas amik Hadiah..hehe

Ni masa lawan tok Fight tempat ke3@ke4 ngn Desasiswa Nurani
dari kiri blkg..WAWA,JUN,UU & KIAH...


ooooyeeaaaah!!!!!
finally abis gak PADU ni..alhamdulillah kami Saujana dapat no 4..n aku dapat title "pemantun terbaiik masa lawan Tekun..hehe!
aku turut bangga dgn pncapaian yg dicapai sbb team kteorg supe amatur..
dapat kalahkan team2 lain yg bawak peserta yg da lama dalam dunia pantun ni sgt la bahagia!(sedikit jahat disitu)hihi!
spnjng pertandingan sumenya bjln dgn baik..gugup skali dua tu ada la..almaklumlaa..spontan
neves lagi..ehhehehe!!
haaa..becakap sal pemantun terbaik ni..sbenarnya satu pantun ni yg mmbntu aku tok dapat title tu...pantun ni mmg bejaya buat juri2 suka kat aku kot..kot..hiihi!
pemantun kedua tekun tanya...malam petama katil basah...adahkah pundi retak seribu?
(*tapi dalam pantun la..aku da lupe da da pnya pntun caner..so summary je la ea)hihi!
so aku jawab la...
"Riang terbang si anak keluang,
hinggap sebentar duduk di titi,
Tok Kadi sudah bagi Peluang,
Harus berjuang sepenuh hati."

(*abis satu bilik tu gelak...hahahaa!!!!!!!)



haaa...ni ada lagi satu pantun yg aku rasa sejarah dalam hidup aku kot...
mmg hari ni dalam sejarah laaa...
"Terkedek-kedek si anak beruang,
berlari kerna takutkan helang,
andai kita gigih berjuang,
pastinya bangsa tinggi dijulang."

(*adoooiii..ada ka beruang takut ngn helang???????????)
*tergelak bila mmikirkan jawapn ini!hahahaa!!!!!
Pn Floora kate,aku da buat dosa besar dlm pantun ni...ahhahahahaa!!!!

hmm..w/b pun PADU memang best!banyak pglmn y aku dapat!

2 comments:

  1. Nama hakim yang sorang tu Encik Syam.. hehe..
    Anyway mmg best gile dapat bertemu dgn Saujana masa penentuan tempat ketiga dan keempat.. mendengar nama Saujana mmg cuak gak, coz sepanjang PADU 2011, korang dikatakan salah sebuah desa yang mampu berpantun dgn lancar.. kemenangan kami pun kerana nasib tu je.. sama2 hebat.. sama2 kuat.. tul tak? hehehe.. jumpa lagi tau kat sidang depan..

    ReplyDelete
  2. owh..nama dia en syam ea..lupe daa..hihi
    nurani pon ape kurangnya..kalian memang layak untuk menang..kteorang biasa je..hihi!btw..congrates!biar pun da agk lma padu abes..xpe lagi kn kalo sy nk wish cngrates personally..huhu..jumpa lagi sidang depan..:)love too see u again..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...